Massagetherapie

green flower

Massage is al zo oud als de mensheid zelf. Iedereen kent de uitspraak 'even over de pijnlijke plek heen wrijven' als we ons stoten. Ook bij andere lichamelijke klachten zoals buikpijn of hoofdpijn ben je snel geneigd 'massagevormen' zoals wrijven of drukken toe te passen om de pijn te verlichten Een massage is een weldaad voor het lichaam: de spierspanning verlaagd, waardoor pijn snel wegtrekt en er een vitaal gevoel van ontspanning achterblijft.

De effecten van massage zijn naast verbetering van de doorbloeding ook het afvoeren van afvalstoffen. Bij een regelmatige massage kunnen klachten blijvend verminderen en verdwijnen. Ook sommige chronische klachten zoals pijn en stijfheid kunnen aanzienlijk worden verminderd

Een behandeling begint met een voorgesprek. Hierin zal duidelijk naar voren komen wat de rede is waarom iemand zich wil laten masseren. De massage wordt hierop afgestemd. Na de massage volgt er een kort nagesprek en gekeken wordt of een vervolgafspraak gewenst is.

Een massage is een perfect middel als onderhoud van uw lichaam of ter ontspanning. Bij lichamelijke klachten wordt er altijd vanuit diverse invalshoeken gekeken. Bijna alle klachten die er zijn, zowel op emotioneel, sociaal, als mentaal niveau, hebben zijn weerslag op het menselijk lichaam in de vorm van fysieke klachten. Deze fysieke klachten worden als ingang genomen om zodoende te komen tot de kern van het probleem.
Dit betekent dat iemand gemasseerd wordt met persoonlijke aandacht, volledig afgestemd op de persoon die gemasseerd wordt.
Intuïtief voel ik aan wat iemand nodig heeft, welke behandeling het beste bij haar of hem past, welke technieken, welke massagevormen.
Er worden prikkels gegeven aan de huid, de spieren de botten en de gewrichten. Deze prikkels zetten het lichaam aan tot zelfgenezing. Door de combinatie van de diverse therapie- en massagevormen kan ik u in veel gevallen goed ondersteunen bij uw klachten. Bijvoorbeeld bij acute of chronische rug, nek en schouder klachten, gewrichtspijn, vermoeide ledematen of blessures.

Bij het eerste consult wordt/worden de klacht(en) besproken en wordt er een onderzoek gedaan. Naar aanleiding van de bevindingen wordt er samen met u een persoonlijk behandelplan opgesteld. Er is een grote diversiteit aan therapievormen en daarom is er altijd wel een therapie die aansluit bij uw wensen/klachten en zal dus ook per persoon verschillen.
Massagetherapie wordt door veel behandelaren gezien als een goede aanvulling op fysio- of manuele therapie. Graag wil ik samenwerken met uw behandelaar om u zo optimaal mogelijk te begeleiden. Een goede massage kan bijdragen aan een versneld herstelproces..

Mobilisaties/oscillaties

Door mobilisaties/oscillaties van de wervelkolom of andere gewrichten worden de beweeglijkheid van deze gewrichten en de wervelkolom verbeterd daarnaast heeft het een sterk pijndempend effect.

Bindweefselmassage
Bindweefselmassage is een reflexzone therapie en kan worden toegepast als ondersteunende therapievorm bij sportblessures, en diverse andere lichamelijke en geestelijke klachten. Hierbij geef je door middel van verschillende technieken een mechanische prikkel aan de huid. Deze prikkel heeft effect op gerelateerde spiergroepen, gewrichten en orgaansystemen. De doorbloeding